fredag den 7. december 2012

Nye forløb opstartet

I denne uge er vi netop begyndt med den kompenserende undervisning for de to hf-elever, som vi har fået timer til (lad os kalde dem elev 2 og elev 3). Begge elever har problemer med talforståelse og simpel aritmetik, så vi begynder, lige som vi gjorde med elev 1 med øvelser med tallinjen.
Elev 2 begyndte noget tvivlende med denne øvelse, og i det hele taget er hun ikke overbevist om, at det overhovedet vil nytte noget at arbejde med hendes matematikvanskeligheder. Allerede ved den anden session oplevede hun dog at kunne løse opgaver, som hun ikke kunne løse under testen. Jeg tror, at det er vigtigt, at eleverne (måske specielt i opstartsfasen) oplever den slags små succeser, så de kan se, at det nytter noget. Man må huske på, at disse elever jo ofte har brugt henved 10 år på matematikundervisning, der ikke har gavnet dem meget, og så kan det jo godt være svært at tro på, at man overhovedet kan lære den slags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar