..er nu endelig kommet i gang.
Det består af ca. 10 elever, der alle har matematikvanskeligheder og dermed manglende forudsætninger for at gennemføre den daglige undervisning, de har dog ikke specifikke matematikvanskeligheder.
Det har været lidt en kamp at få holdet i gang på grund af de dårlige tider (to gange om ugen ligger holdets timer til 16:30), men ledelsen har lovet at se, om det er muligt at lægge nogle bedre tider ind næste år.
Jeg tror dog, at eleverne synes, at det lidt hyggeligt, og snakken går hen over boller og the - faktisk især om matematik og de problemer, de har haft med faget. Det var ret tydeligt, at eleverne allerede efter 1 gang fandt et fællesskab og fandt en tryghed i, at de ikke er alene med problemerne. Jeg overvejer derfor, om man skulle have et lignende forløb bare i begyndelsen for de elever, der skal have kompenserende undervisning (og dermed ene-undervisning). Jeg tror faktisk, at det ville være rigtig fint for dem at få det fællesskab, så de ikke føler sig så alene....
Ingen kommentarer:
Send en kommentar