I fredags afsluttede jeg de første to elever fra matematikvejledningen. De har gennemgået et forløb på 25 timer (dvs. 50 undervisningsgange). De har været i gang siden november og arbejdet seriøst og målrettet med deres vejledning.
Inden forløbet tog de en test, og efter forløbet tog de en tilsvarende test. Der var 60 opgaver, og resultaterne så således ud inde forløbet:
E: 19 rigtige
R: 24 rigtige
Efter forløbet så resultaterne således ud:
E: 30 rigtige
R: 30 rigtige
Fremgangen var for begge elever markant i simple regneoperationer og logik og problemløsning, mens opskrivning af tal var en smule (ikke signifikant) forbedret.
Vigtigst af alt var dog, at begge elever tydeligt gik til opgaverne med selvsikkerhed og stolthed. Begge elever udtaler desuden, at de har fået et større overblik over matematikken og eksempelvis forstår, hvad en ligning og en brøk er (det gjorde de ikke før).
Den ene nævner desuden, at hun arbejder i en sandwichbar, og før forløbet turde hun ikke give penge tilbage, men nu føler hun sig mere sikker og er begyndt på dette.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar